Praktyczny E-Marketing

E-Marketing | E-Biznes | E-Commerce | Pozycjonowanie | Zarabianie w Internecie

16 grudnia 2010

Dlaczego Powinieneś Budować Lejek Sprzedaży?

Wiele firm wprowadzając swoje produkty na rynek, zaczyna od sprzedawania ich. Reklamy, spotkania sprzedażowe, cold-calling, etc. Podobnie z autorami książek, czy niektórymi trenerami. Można jednak inaczej...

Oczywiście, nie neguję sprzedaży bo to sprzedaż pozwala firmie utrzymać się na rynku i generować dochody. Jednak sama sprzedaż to nie wszystko. Niezwykle ważnym elementem jest budowanie lejka sprzedażowego. Lejek sprzedażowy to coś, co przynosi Ci potencjalnych klientów, buduje z nimi relacje i zamienia w klientów rzeczywistych. Czyli takich, którzy coś już kupili od Ciebie.

Działając w Internecie można w prosty sposób zautomatyzować ten proces i zająć się samą sprzedażą. Gdy już masz w pełni działający lejek sprzedaży, to nigdy nie będziesz miał problemu z brakiem klientów.

Zadaniem lejka sprzedaży jest zbieranie ludzi z rynku i przyprowadzanie ich do Ciebie, aby kupili Twój produkt lub usługę.  Jak to zrobić?

Budowanie lejka sprzedaży w pięciu prostych krokach:

1   Tworzenie wartościowych treści
2.  Rozdawanie ich ludziom
3.     Sprzedaż taniego produktu
4.     Sprzedaż droższego produktu
5.     Sprzedaż tego, co najdroższe


Na początku musisz zaoferować ludziom coś wartościowego. Coś, w zamian za co zostawią Ci swoje dane, typu email, telefon, adres. Najprostszym rozwiązaniem są tu darmowe ebooki, raporty, kursy internetowe, podcasty, webcasty. Coś, co ma dla Twojego potencjalnego klienta dużą wartość, aby wrócił po więcej.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie potencjalnego klienta na Twoją stronę, aby coś kupił. Może to być produkt uzupełniający lub pogłębiający wiedzę, którą dałeś za darmo. W USA popularne są płyty CD / DVD w cenie przesyłki. Dobrzy marketerzy są w stanie  nawet dopłacić, aby ktoś odebrał od nich ten produkt prawie za darmo. Wiedzą bowiem, że w momencie gdy taka osoba wyda chociaż złotówkę/dolara w danej firmie, w swoim umyśle natychmiast nabiera zaufania i często przychodzi po kolejny produkt.

Potem warto jest zaproponować produkt po normalnej cenie, ale niezbyt drogi. Powiedzmy za 50-300 zł. Dopiero następny etap to propozycja drogiego szkolenia lub coachingu.

Jeśli dobrze zbudujesz swój lejek sprzedaży, stworzysz system który na bieżąco będzie generował Ci pieniądze!

Pozdrawiam,
Marcin Kijak

PS.: Jeśli interesują Cię te tematy, zobacz darmowy kurs marketingu internetowego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz