Praktyczny E-Marketing

E-Marketing | E-Biznes | E-Commerce | Pozycjonowanie | Zarabianie w Internecie

26 listopada 2010

Budowanie marki i sprzedaż w internecie a reguły Cialdiniego

Podstawą jakiejkolwiek sprzedaży w Internecie jest zaufanie. Klient kupi, jeśli Tobie ufa. Ponad 60% ankietowanych nie kupuje w sieci, bo nie ufa. 65% kupujących przerywa zakupy i wycofuje się, bo coś podważyło ich zaufanie.

Co niszczy zaufanie? 
  • Błędy na stronach: odnośniki, gramatyczne, złe wyświetlanie grafiki
  • Nieprzyjazne formularze
  • Kiepska nawigacja
  • Trudne do czytania (zestawienie kolorów, rozmiar i rodzaj czcionki)
  • Wymaganie zbyt wielu informacji
  • Amatorski wygląd
  • Przesadne obietnice, nawet – jeśli prawdziwe
  
Co buduje zaufanie? 
  • Pełne informacje o firmie, dane kontaktowe, formularz kontaktowy, zdjęcia
  • Ukazanie po drugiej stronie człowieka, nawet jego wad i błędów
  • Ciekawe historie, poparte faktami (case studies)
  •  Przekonywujące dowody: Cialdini – dowód słuszności – popularność pomnaża popularność, skoro inni wierzą i kupują, ja też to robię (opinie i oceny klientów)
  • Faktyczne dowody – dane statystyczne, znane albo łatwe do przyjęcia fakty zarówno o problemie, jak i rozwiązaniach
  • Wizualne metody: zdjęcia, grafiki, audio, wideo, zrzuty z ekranu, skany referencji, zdjęcia i filmy zadowolonych klientów, efekty u klientów przed i po
  • Porównania: z konkurencją, z branżą (ogólnie), konkretne produkty

Gdzie można wykorzystać dowód autorytetu w marketingu internetowym?


Poprzez:

  • Książki, publikacje
  • Blog ekspercki
  • Tytuły, stopnie naukowe
  • Udowodnione osiągnięcia
  • Artykuły w prasie
  • Członkostwo w organizacjach
  • Własny newslettery
  • Prezentacje, webcasty

  

Jak korzystać z reguły wzajemności w eMarketingu?

Daj coś za darmo, a potem zaproponuj produkt płatny. Zamiast już od pierwszego spotkania z potencjalnym klientem coś mu próbować sprzedawać, znacznie lepiej jest dać mu coś za darmo. Coś, co będzie dla niego miało dużą wartość. Dopiero potem zaproponuj produkt płatny. Przykłady:

  • E-kurs 
  • Newslettery tematyczny
  • E-book, raport
  • Pplikacja, program, test (jak na inteligencję)
  • Blog z wartościowymi, często aktualizowanymi artykułami
  • Próbne lekcje, sample
  • Gifty firmowe

[cdn.]

Pozdrawiam,
Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz