Podstawą jakiejkolwiek sprzedaży w Internecie jest zaufanie. Klient kupi, jeśli Tobie ufa. Ponad 60% ankietowanych nie kupuje w sieci, bo nie ufa. 65% kupujących przerywa zakupy i wycofuje się, bo coś podważyło ich zaufanie.
Co niszczy zaufanie?
- Błędy na stronach: odnośniki, gramatyczne, złe wyświetlanie grafiki
- Nieprzyjazne formularze
- Kiepska nawigacja
- Trudne do czytania (zestawienie kolorów, rozmiar i rodzaj czcionki)
- Wymaganie zbyt wielu informacji
- Amatorski wygląd
- Przesadne obietnice, nawet – jeśli prawdziwe
Co buduje zaufanie?
- Pełne informacje o firmie, dane kontaktowe, formularz kontaktowy, zdjęcia
- Ukazanie po drugiej stronie człowieka, nawet jego wad i błędów
- Ciekawe historie, poparte faktami (case studies)
- Przekonywujące dowody: Cialdini – dowód słuszności – popularność pomnaża popularność, skoro inni wierzą i kupują, ja też to robię (opinie i oceny klientów)
- Faktyczne dowody – dane statystyczne, znane albo łatwe do przyjęcia fakty zarówno o problemie, jak i rozwiązaniach
- Wizualne metody: zdjęcia, grafiki, audio, wideo, zrzuty z ekranu, skany referencji, zdjęcia i filmy zadowolonych klientów, efekty u klientów przed i po
- Porównania: z konkurencją, z branżą (ogólnie), konkretne produkty
Gdzie można wykorzystać dowód autorytetu w marketingu internetowym?
Poprzez:
- Książki, publikacje
- Blog ekspercki
- Tytuły, stopnie naukowe
- Udowodnione osiągnięcia
- Artykuły w prasie
- Członkostwo w organizacjach
- Własny newslettery
- Prezentacje, webcasty
Jak korzystać z reguły wzajemności w eMarketingu?
Daj coś za darmo, a potem zaproponuj produkt płatny. Zamiast już od pierwszego spotkania z potencjalnym klientem coś mu próbować sprzedawać, znacznie lepiej jest dać mu coś za darmo. Coś, co będzie dla niego miało dużą wartość. Dopiero potem zaproponuj produkt płatny. Przykłady:
- E-kurs
- Newslettery tematyczny
- E-book, raport
- Pplikacja, program, test (jak na inteligencję)
- Blog z wartościowymi, często aktualizowanymi artykułami
- Próbne lekcje, sample
- Gifty firmowe
[cdn.]
Pozdrawiam,
Marcin
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz