Dzisiaj poznasz kolejne strategie budowania zaufania w sieci aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów w internecie i wygrać w marketingu internetowym.
Reguła konsekwencji w internecie
Pozwól korzystać z produktu lub usługi przez 1-3 miesięcy lub daj dostęp do 10-30 procent płatnego produktu. Potem jeśli klient zechce nadal korzystać z Twojego produktu to wystarczy, że zapłaci. Najlepiej sprawdza się automatyczne obciążenie karty, gdzie „pierwszy miesiąc dostępu” jest za „1 zł”.
Warto też wykorzystać zaangażowanie ludzie na Twojej liście mailingowej. Możesz to zrobić poprzez ogłoszenie konkursu, test, ankietę, pytania i odpowiedzi. W dzisiejszych czasach wspaniałe możliwości daje nam Web 2,0, czyli strony współtworzone przez odwiedzających. Daj możliwość komentowania Twoich wpisów na blogu, załóż forum, grupę na Golden Line czy na Facebooku.
Społeczny dowód słuszności
Kolejną regułę możemy wykorzystać poprzez:
- Portale społecznościowe – opinie
- Opinie klientów, księga gości
- Dobrej klasy testymoniale (najlepiej nagranie wideo, Ew. tekst + zdjęcie + dane kontaktowe osoby lub przedstawiciela firmy)
- Informacje statystyczne
- Marketing wirusowy
Reguła sympatii w Internecie
Wiadomo, że ludzie chętniej kupują od tych, których lubią. Im bardziej kogoś lubisz, tym jesteś gotów wydać u niego więcej pieniędzy.
Oto jakie narzędzia i działania zwiększają sympatię do Ciebie i Twojej firmy:
- Blog ekspercki
- Kontakt z obsługą, przyjazny formularz kontaktowy i szybkie odpowiedzi
- Rekomendacje od klientów (np. poprosić o 10 osób, które mogą być tym zainteresowane) – 100x skuteczniejsze, łatwiejsze i tańsze niż „cold calling" i reklama
- Newslettery, w którym oprócz treści, pokazuje się człowieka po drugiej stronie
- Ładny, przyjazny wygląd strony
- Zdjęcia uśmiechniętych osób na stornach, materiałach etc. Najlepsze czasopisma (np. Reader's Digest) mają na każdym wydaniu uśmiechniętą twarz! MLM’y mają uśmiechnięte twarze na materiałach zachęcających do wstąpienia. Sekty mają uśmiechnięte twarze… Najlepiej twarz patrząca się na logo firmy, lub np. formularz kontaktowy.
A teraz ostatnia już opisana przeze mnie reguła wpływania: Reguła niedostępności. Wiadomo, że jeśli czegoś jest niewiele, staje się to dla nas znacznie atrakcyjniejsze. Zatem jak wykorzystać tą wiedzę w praktyce?
Praktyczne przykłady:
- Ograniczona liczba miejsc na kurs, raport czy ebooka
- Limitowane, specjalne bilety z dodatkowym gratisem
- Formularz z zapisem na wyjątkową listę
- Ograniczony czas (tylko teraz, masz 6 godzin, etc): liczniki, lingwistyka
- Nagłówki które sugerują niedostępność.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz