Praktyczny E-Marketing

E-Marketing | E-Biznes | E-Commerce | Pozycjonowanie | Zarabianie w Internecie

7 września 2011

Ebiznes w sektorze B2C a B2B


Ebiznes to działalność, którą możesz prowadzić zarówno obsługując klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych.

Działanie w ebiznesie B2C to m.in.:
- Sprzedaż w internecie: sklepy internetowe, aukcje (np. Allegro), pasaże handlowe
- Tematyczne serwisy informacyjne, oferujące szeroki zakres produktów i usług (np. ebooki, kursy online)
- Sieci społecznościowe, np. NK, FB, GL (po części ten ebiznes skierowany jest również do B2B, np. zarabiając na reklamach)
- Dostawcy usług internetowych: doradztwo, szkolenia, wideo konferencje
- Pośrednictwo: np. portale pracy, biura turystyczne, pośrednictwo finansowe
- Dostawcy produktów: np. portale muzyczne, iStocki, strony z programami komputerowymi

Ebiznes dla B2B to między innymi:
- rynki i giełdy elektroniczne
- firmy szkoleniowe
- dostawcy usług, np. hostingu
- pośrednicy handlowi
- hurtowi dostawcy produktów
- brokerzy
- platformy handlowe i ogłoszeniowe
- portale wymiany informacji

Rozpoczynając swoją przygodę z ebiznesem, musisz już na samym początku ustalić zakres swojego działania i wybrać odpowiednią niszę. Jeśli do tej pory działałeś w tradycyjnym biznesie, wystarczy tylko przełożenie i dostosowanie swojej oferty do Internetu.

Zakładając ilość odwiedzin serwisu, transfer (np. jeśli będziesz dostarczał pliki elektroniczne) i inne parametry, musisz wybrać odpowiednie zaplecze techniczne które to obsłuży, takie jak hosting czy oprogramowanie sklepu. Jeśli chcesz promować się za pośrednictwem prezentacji online czy wideo konferencji, również musisz znaleźć odpowiednie platformy do tego celu.

Pozdrawiam i życzę zyskownego eBiznesu!
Marcin Kijak


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz