Praktyczny E-Marketing

E-Marketing | E-Biznes | E-Commerce | Pozycjonowanie | Zarabianie w Internecie

17 maja 2011

Jak zacząć w eBiznesie i poznać tajniki marketingu internetowego?

Wiele osób pyta mnie, jak zacząć działać i zarabiać w eBiznesie. Co zrobić, jeśli nie posiadamy strony www, umiejętności marketingowych ani żadnego biznesu?

Jest mnóstwo możliwości. Przedstawię najprostszą ścieżkę, którą sam przeszedłem.


1. Wybierz temat, który Cię interesuje. Najlepiej Twoją największą pasję.


2. Sprawdź, czy jest to temat popularny i można na nim zarobić.
Zobacz, czy w Internecie są na ten temat fora, sprzedawane są produkty i ile osób interesuje się nim. Warto też wykorzystać darmowe narzędzie Google Key Word Tool. Za jego pomocą zobaczysz, ile osób wyszukuje daną frazę czy słowa kluczowe.

3. Stwórz stronę internetową lub bloga. Jeśli naprawdę interesujesz się jakimś tematem, bez problemu będziesz mógł pisać na ten temat. Jeśli jesteś w stanie regularnie pisać artykuły, wybierz bloga. Jeśli nie masz na to czasu (lub tak Ci się wydaje) i wolisz jednorazowo coś zrobić, zrób prostą stronę. W Internecie znajdziesz mnóstwo gotowych szablonów (darmowe - wpisz w Google: Free CSS Templates lub płatne szablony) i edytorów, które obsługuje się równie łatwo jak Worda.

4. Stwórz listę mailingową. Wystarczy na początek skorzystać z darmowego autorespondera Freebot. Na liście możesz publikować wpisy z bloga, lub stworzyć jakiś kurs lub biuletyn internetowy. Tak naprawdę, lista mailingowa to najważniejsza rzecz w marketingu internetowym i całym ebzinesie!


5. Wybierz firmę
, która oferuje produkty związane z Twoją pasją i posiada program partnerski. W Internecie znajdziesz darmową porównywarkę polskich programów partnerskich.


6. Naucz się sprzedawać i promować. Sprzedaż i marketing internetowy powinny stać się Twoją codziennością. Na rynku jest mnóstwo dobrych książek (o tym kiedy indziej) o marketingu internetowym i sprzedaży w sieci.

7. Gdy już staniesz się ekspertem w danej dziedzinie, zacznij tworzyć swoje produkty. Tutaj przydadzą Ci się umiejętności, które zdobyłeś poprzez działanie w programach partnerskich!

Czy uważasz, że ekspert to ktoś niezwykły i nigdy nim nie zostaniesz?

Wcale nie! Ekspert to osoba, która wie na jakiś temat więcej niż inni, i umie tą wiedzę przekazać dalej. Stań się ekspertem przez czytanie książek, słuchanie programów szkoleniowych audio, uczestnictwo w szkoleniach i seminariach a wreszcie przez praktykę i własne doświadczenie!

Podsumowując, poprzez powyższe kroki stworzysz swoją przestrzeń w sieci, zbudujesz listę mailingową i zdobędziesz doświadczenie. Dzięki temu, gdy przyjdzie pora na Twoje produkty informacyjne, lub jakikolwiek inny sposób działania w biznesie internetowym, będziesz przygotowany!

Pozdrawiam,
Marcin Kijak

1 komentarz: