Dzisiaj dowiesz się, jakie są najważniejsze elementy pozycjonowania i na co zwracać uwagę w marketingu internetowym.
Treść
Pisząc artykuły, pamiętaj aby umieszczać w nich jak najwięcej słów kluczowych. Słowa kluczowe, to w np. w moim przypadku szybkie czytanie, szybka nauka, techniki pamięciowe, mnemotechniki, zapamiętywanie, uczenie się, mapy myśli, etc.
Umieszczaj słowa kluczowe w temacie, nagłówkach i w treści. Zwłaszcza na górze artykułu (możesz zrobić krótki abstrakt). Gęstość jaką się zaleca, to 3-5%, czyli kilkanaście powtórzeń na średniej długości artykuł.
Metatagi
Strona internetowa składa się z części, którą widzimy w przeglądarce (body), i części która jest tyko informacją dla wyszukiwarek i przeglądarek, ew. osób zainteresowanych (head).
W każdym z metatagów, postaraj się umieścić słowa kluczowe.
W dziale head są tzw. metatagi.
Pierwszy z nich to title. Title jest tytułem strony, wyświetlanym w górnym pasku przeglądarki. Umieść tu słowo-klucz swojej strony/podstrony. Pisząc o pozycjonowaniu, zrobiłbym tak:
<meta name="title" content="pozycjonowanie: jak sprawić, aby twoja strona zdobyła popularność" />
lub <title>pozycjonowanie: jak sprawić, aby twoja strona zdobyła popularność<title>
Describtion – to opis strony. Jest to treść, którą wyświetla Google pod nazwą witryny.
Ma on za zadanie po 1 zachęcić internautę, aby wszedł na Twoją stronę,
po 2 ma pomagać pozycjonować. Czyli znowu – umieszczasz tu słowa klucze.
przykład:
<meta name="Description" content="Twoje dwa punkty widzenia i ich wykorzystanie: dysocjacja i asocjacja w nlp, fobie" />
Abstract i author – to streszczenie strony i informacja o autorze. Wcześniej nie używałem ich, ale dowiedziałem się, ze pozycjonowanie zlecane przez allegro (niektórych pozycjonerów) polega m.in. wypełnieniu tych metatagów słowami kluczowymi. Ważne, aby nie było ich więcej niż 10.
<meta name="Abstract" content="asocjacja, dysocjacja, fobia, fobie, leczenie fobii, nlp, programowanie, neurolingwistyczne, programowanie neurolingwistyczne" />
<meta name="Author" content="asocjacja, dysocjacja, fobia, fobie, leczenie fobii, nlp, programowanie, neurolingwistyczne, programowanie neurolingwistyczne, Marcin Kijak" />
(Metatag Author oznacza oczywiście autora. Ale wg niektórych pozycjonerów, wpisanie tam słów kluczowych wpływa na pozycję w niektórych przeglądarkach).
Keywords – to słowa klucze. Obecnie coraz mniej ważne dla Googli, ale warto o nich pamiętać.
<meta name="Keywords" content="szybkie czytanie, czytać szybko, kurs czytania..." />
Do znalezienia optymalnych słów kluczowych, wejdź tutaj: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Heading Tags – to tagi, które wyznaczają w tekście nagłówki.
NP. <h1>To nagłówek pierwszego rzędu, największy </h1>
<h2> to podnagłówek</h2> itd... Stosuj w nich słowa klucze.
Znaczniki: <strong>, <em> - to wyróżnienie tekstu. W ten sposób, wyróżniaj w treści strony swoje słowa klucze i najważniejsze zdania. Np.: „Dzięki <strong> szybkiemu czytaniu osiągniesz sukces </strong> w... cd zdania.
W stopce też możesz dać słowa klucze i linka na swoje nazwisko, do strony głównej, sqeeze page lub strony z ofertą.
Zgłoszenie witryny
Po zbudowaniu strony i wrzuceniu jej na serwer, trzeba powiadomić o tym świat :)
Najlepiej zgłosić do najważniejszych przeglądarek, takich jak Google, Yahoo, Onet, WP.
W Googlach (które teraz dominują), zgłaszasz witrynę pod adresem:
Mapa strony
Jest to spis linków znajdujących się w całym serwisie. Dla Googli jest to znaczne ułatwienie i pomaga pozycjonować. Mapę tworzy się w plik xml. Generator znajdziesz tutaj:http://www.xml-sitemaps.com/
Następnie należy ją przesłać na serwer, a najlepiej też, zgłosić w google tool (http://www.google.com/analytics/pl-PL/ polecam utworzyć tam konto)
Za tydzień ostatnia lekcja z podstaw pozycjonowania!
Dzięki za podzielenie się swoją wiedzą, nie wiedziałam, że pozycjonowanie wrocław może w rzeczywistości być tak interesujące :) Z chęcią przeczytam więcej takich postów, będę wracać!
OdpowiedzUsuń