Praktyczny E-Marketing

E-Marketing | E-Biznes | E-Commerce | Pozycjonowanie | Zarabianie w Internecie

21 lutego 2011

Marketing Internetowy: Pozycjonowanie Dla Każdego cz1

Jak i dlaczego warto tworzyć swoje strony i je pozycjonować,  aby zarabiać więcej w swojej firmie?

Jedną z podstawowych technik w marketingu internetowym jest pozycjonowanie stron. Jeśli chcesz zarabiać w Internecie, warto abyś nauczył się chociaż podstaw pozycjonowania. Wymaga to od Ciebie odrobinę wiedzy i trochę systematycznej pracy. Stawką jest Twój biznes, Twoje pieniądze, ludzie i całe życie.

Co ja z tego będę miał?

Aby zaistnieć w wynikach wyszukiwania, są dwie drogi, z których na co dzień korzystają e-marketerzy: płatna i darmowa. Pierwsza to zamieszczanie reklam w Google Adwords. Ogromna zaleta tego systemu jest taka, że płacisz za rezultat a dokładnie za kliknięcie reklamy. 

Poleganie w 100% na reklamach jest jednak ryzykowne. Gdy zwiększy się ilość konkurencji na dane słowo kluczowe, stawki za kliknięcia mogą znacznie zwiększyć się i zaczniesz wydawać więcej, niż zarabiać (spadnie współczynnik ROI – zwrot z inwestycji).

Pozycjonowanie naturalne (organiczne, „darmowe”) to działania, które mają na celu poprawę pozycji Twojej strony lub bloga w naturalnych wynikach.

Jest wiele firm które specjalizują się w tym zakresie. Oczywiście jak wszystko, zlecanie pozycjonowania ma dwie strony. Pozytywną: nie musisz się znać na tym i nie musisz tracić czasu. Drugą stroną medalu jest to, że pozycjonowanie jest płatne i czasem nie opłaca się tego robić. Kolejny problem to znalezienie uczciwej firmy.

Wiele firm korzysta z tak zwanego Black Seo / Black Hat Seo – czyli praktyk, niezgodnych z ogólno przyjętymi zasadami. Gdy Google wykryje takie praktyki, może usunąć stronę ze swoich indeksów, lub bardzo obniżyć jej pozycję. Za chwilę dowiesz się, jak samemu (lub z czyjąś pomocą) skutecznie podnieść swoją pozycję w sieci.

Jak zaistnieć w sieci?

Jeszcze nie masz strony, proponuje na początek tworzenie mini stron lub/i blogów. Możesz albo tworzyć własne strony/blogi, albo na spółkę z innymi osobami (kilka osób, np. jedna zarządza sprawami technicznymi, druga, trzecia – pisze artykuły). W tej chwili, nawet nie trzeba znać się na kodzie HTML. Są gotowe programy i systemy (np. CMS), w których tworzysz stronę, podobnie jak tekst w Wordzie. Jeśli chcesz poznać podstawy html’a i css (to drugie, odpowiada za wygląd strony), to polecam ten darmowy kurs: http://www.kurshtml.boo.pl/

Jest to dosyć łatwe do opanowania, ja nauczyłem się z darmowego kursu w jedne z wakacji, poświęcając pół godzinki dziennie).

Ile to mnie może kosztować?

W tej chwili, w internecie możesz zupełnie za darmo wybrać domenę (czyli nazwę strony)  i założyć darmowego bloga (polecam wordpress.com). Czyli nie inwestujesz ani grosza. Darmowe domeny polecam tylko do tworzenia zaplecza pozycjonerskiego (co to jest, dowiesz się później). 

Dla strony firmowej, warto mieć bardziej profesjonalną domenę, której rejestracja kosztuje nawet niecałą złotówkę. Czasem kilkanaście złotych. Przedłużenie co roku, w zależności od firmy i końcówki (pl, org, com, etc) może kosztować 40-120 zł brutto.

Samo pozycjonowanie można też albo zrobić samemu (co opiszę dalej), albo komuś zlecić.

CDN. 

PS.: Zobacz szkolenie Pawła Krzyworączki 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz